diumenge, 17 de març de 2013

GRIP




Fa un parell de dies que na Maria té mal de cap, malestar general i febre, sobretot el vespre. Els típics símptomes de la grip, que aquest any fa estrall a l’escola, especialment entre els alumnes, ara, també entre el personal docent. El que fa uns anys es passava amb un parell o tres de dies a casa, aquest curs tothom ho passa a les aules, aguantant el malestar, la tos i la febre amb paracetamols i ibuprofens, i amb el perill que derivi en una bronquitis o pneumònia. Quan ja no es pot més, s’agafen les baixes que són molt més llargues, a part de l’efecte contagiós als altres mestres i alumnes
Maria s’ho està pensant. Faltar a classe un parell o tres dies és tot un problema. Primer perquè li descompten el 50% del sou, ja prou retallat en els darrers anys i, cada vegada més, arribar a final de mes li costa un treball d’ enginyeria financera – i no és la mateixa enginyeria dels tresorers dels partits, dels gestors d’empreses públiques o dels socis “reals” de les fundacions sense ànim de lucre, enfocada aquesta en amagar diner negre o en tornar-lo blanc, i no en arribar a final de mes -. Ja li queden poques despeses per suprimir o retallar. I hi ha algunes fixes que són intocables com el lloguer de la casa i els rebuts bàsics o els doblers que envia al seu fill estudiant a Barcelona. Per tant, com fan la majoria de treballadors, sols en casos extrems es deixa d’anar a la feina per malaltia. Segurament, també aquest és un factor que fa que la grip, aquest any, estigui molt més escampada entre la població escolar
Afegit a tot això, està el tema de què passarà amb els seus alumnes. La conselleria no substitueix el personal docent de baixa fins que està 15 dies – i a vegades, els tràmits burocràtics poden allargar la no substitució fins a 1 mes o més -, i per tant, els altres mestres, han de substituir i cobrir a la tutora que no hi va. Un reguitzell de mestres van passant per les classes sense tutor, i cada hora, toca un mestre diferent, de qualsevol cicle o especialitat. Evidentment, no s’avança matèria i tan sols es fan activitats de repàs o per tenir els alumnes ocupats o, si hi ha sort, alguna programada o deixada preparada pel tutor de baixa. Si això s’allarga durant dos o tres setmanes, i es donen dos o tres cops durant el curs, el perjudici sobre els alumnes és molt important, queden endarrerits i més endavant ho patiran. I encara més ara, que s’han suprimit o reduït molt els mestres de suport. Com sempre, afecta especialment els alumnes als quals els hi costa seguir el ritme dels altres. I amb el nivell de fracàs escolar, sembla mentida que els responsables de la política educativa, enlloc de potenciar i recolzar  mestres i alumnes, simplement tinguin com objectiu retallar i reduir les despeses al màxim
Moltes vegades ja s’ha dit. Mal futur li espera a un país on es retalla en temes com l’educació i la investigació, i es mantenen ajudes a las “corridas de toros”, unes ambaixades luxoses i magnificades a quasi tots els països del món, estructures administratives dels ministeris en competències traspassades, i es segueixen fent AVEs – pressupost de 3.300**  milions pel 2013 -, rotondes innecessàries a les carreteres poc utilitzades o es segueixen salvant bancs arruïnats de manera fraudulenta i es manté un exercit desmesurat en capitans i generals – 80.000 soldats i 55.000 comandaments* -. Igual seria molt millor reduir 10.000 comandaments de l’exèrcit i afegir 10.000 mestres a les escoles i tancar l’aixeta als bancs deficitaris i obrir-la al sistema educatiu

Això sí seria una aposta clara pel futur del país!!



PD- Nou acte de suport a ASPANOB. El proper dia 14 d’abril, al Teatre Principal, representació del musical PAU, EL MUSSOL. Us encantarà!!!




** Fons: http://www.mercadosdelasinfraestructuras.com/apuesta-clara-por-el-ave-en-los-presupuestos-de-2013/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada